n

Maker Content Hub

TikTok Search este motorul de căutare propriu al aplicației ce începe să devină un concurent serios pentru Google.

TikTok Search: la ce e bun (inclusiv pentru branduri)

TikTok Search este motorul de căutare propriu al aplicației ce începe să devină un concurent serios pentru Google. Anul trecut, rata de utilizare a TikTok Search de către Gen Z ajunsese la 40% – conform datelor proprii  Google. Ce face search-ul TikTok mai atractiv pentru tineri și cum poate fi asta un avantaj pentru brandul tău?

TikTok este, în primul rând, o platformă de content. Nu este un motor de căutare și, cu toate acestea, este deja prima opțiune pentru cei din Generația Z care caută informații. O posibilă explicație este oferită de Adrienne Sheares, Social Media Consultant: Gen Z nu-s mulțumiți de calitatea căutărilor Google. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că motorul de căutare i-a forțat să treacă prin reclame, care deseori sunt primele rezultate din căutările lor. Sheares a declarat că TikTok, în schimb, oferă mai multe căi prin care se poate descoperi rapid doar acel conținut pe care tinerii îl caută. Despre ce conținut vorbim și ce fel de nevoi rezolvă, mai jos:

1. Shopping (mai ales clothing / accessories)

Brandurile de fashion au fost deseori criticate pentru că au folosit modele neincluzive pe site-urile lor, în special în cazul persoanelor cu dimensiuni mari și al celor cu dizabilități. TikTok Search rezolvă într-o oarecare măsură această problemă pentru publicul tânăr, care a început să tasteze codul SKU al unui articol direct din bara de căutare.
În acest fel, utilizatorii Tiktok pot descoperi exact cum arată produsul pe care îl caută videoclipurilor TikTok, prin intermediul contentului creat de fashion tiktokers plus-size sau slim.

@heensiestyledme

A plus size @Anthropologie try-on for Spring/Summer! I am a US Size 22 and most of this video features items in a 2XL or 22. Also a little random appearance of some @Good American jeans! #plussizestyle #plussizetryon #anthropologietryonhaul #anthropologieplussizetryon

♬ original sound – Heensie | Inclusive Stylist

2. TikTok Search: Social / pop culture news

Unul dintre cele mai mari argumente de vânzare ale TikTok este faptul că platforma este atât de reactivă. Time gap-ul dintre momentul în care un utilizator vede ceva. Filmează câteva clipuri video scurte și postează totul pentru o audiență potențial uriașă este minuscul.

Pentru că algoritmul TikTok este la fel de reactiv, videourile care conțin ultima bombă / bărfă / noutate intră în trend rapid. Este nevoie doar de o fracțiune din timpul necesar pentru ca aceleași informații să fie indexate în topul rezultatelor căutării Google.

Astfel, atunci când se întâmplă ceva șocant / neașteptat, căutările în trends pe TikTok reflectă afluxul de conținut nou postat. Videourile aflate în top trending reflectă informațiile proaspăt apărute. Asta a dus la un alt fenomen social specific. Oamenii se plâng de faptul că află pentru prima dată despre evenimente demne de știri prin postări reactive pe TT.

Shopping și știri, practic top 2 reasons to search on Google, reframed pentru TikTok. Ceea ce distinge TikTok Search de Google sunt caracteristicile specifice ale acestui canal. Iar aceste particularități sunt cele care prezintă interes pentru branduri și marketeri.

3. Algoritmul sugerează căutările, dar și răspunsuri la acestea

E din ce în ce mai simplu: în prezent, TikTok Search poate fi accesat și prin intermediul sugestiilor care apar în partea de jos a ecranului. Sunt semnalate în secțiunea de comentarii, în timpul vizionării videourilor. Userii trebuie doar să atingă butonul de căutare pentru a vedea videourile sugerate.

Această structură ciclică înseamnă că utilizatorii pot trece cu ușurință de la un subiect la altul. De asemenea, le oferă marketerilor șansa de a-și multiplica reach-ul conținutului propriu. Fiecare video postat nu se mai duce doar spre o nișă specifică, poate atinge și comunități conexe cu interese comune.

Modul în care algoritmul preia conținutul popular înseamnă că un video în trend este împins și mai departe pe paginile For You ale utilizatorilor. Astfel inspiră la rândul său mai multe căutări și creând un efect ciclic de căutare-inspirație-cercetare care stimulează crearea de content.

TikTok Search: Inspiră căutările pe Google

Da, cele două motoare de căutare sunt complementare. Pentru Gen Z și Alpha, TikTok este punctul zero. În prezent, este primul loc în care publicul tânăr ia contact cu un subiect. Multe dintre aceste căutări migrează în afara platformei către Google și alte motoare de căutare.

Mai mult, în timp ce 68% dintre tineri și-au exprimat interesul de a cumpăra direct din feed-urile lor sociale. Este n număr deloc neglijabil alege totuși să navigheze în altă parte după ce a fost inspirat pe o platformă socială.

Popularul hashtag #TikTokMadeMeBuyIt (ce are acum peste 81 de miliarde de vizualizări) este plin de dovezi ale acestui comportament. Utilizatorii vorbesc deschis despre modul în care, după ce au văzut un articol promovat sau recenzat pe TikTok, ajung să îl cumpere ei înșiși.

GenZ person care caută pe internet despre cumpărături pe TikTok.
TikTok Search este motorul de căutare propriu al aplicației ce începe să devină un concurent serios pentru Google.

Iar concluzia este…

Ideea generală ar fi că TikTok Search este calea cea mai sigură pentru brandul tău de a accesa interesele publicului tânăr. Asta pentru că schimbă tot ceea ce știm despre modul în care tinerii navighează online, nu doar pentru că aceștia se limitează la feed-urile lor sociale.

Prin urmare, marketerii ar trebui să își extindă înțelegerea rolului TikTok overall. Afectează căutările în interiorul, cât și în afara platformei. Operează pe mai multe niveluri diferite și nu doar răspunde la căutări, ci le inspiră.

Să nu mai vorbim de faptul că există motive de sărbătoare. Brandurile pot avea în sfârșit rezultate cuantificate ale campaniilor de influențare și în afara platformei.

Dacă actualizările din trecut de la TikTok sunt un indiciu, marketerii ar trebui să se aștepte să audă mai multe în noul an despre funcția TikTok Search. Merită să vă optimizați paginile din timp. În acest fel, veți fi primii la rând pentru a profita de orice actualizare a interfeței de utilizare.

Autor

Add Comment