n

Maker Content Hub

Kendrick vs Drake într-o reperezentare a beefului dinte ei.

Beefy content: Kendrick vs. Drake

Ca să nu pară plictisitor, 2024 ne-a făcut cadou un rap beef de toată frumusețea: Kendrick Lamar vs. Drake. Dușmăniile din rap nu sunt nimic nou, de la Tupac vs Biggie (s-a terminat tragic) și Nas vs. Jay-Z (au dat-o la pace), până la Kanye vs. Peppa Pig (sure, why not? E Kanye). Ce e diferit la noul beef e contribuția social media, care a dus la prima confruntare de acest gen alimentată de content. Pentru artiști, contentul s-a manifestat ca diss tracks cu tentă foarte (FOARTE) personală. Pentru fani e o sursă (momentan) nesecată de video content și meme-uri, demonstrând cât de explozive pot deveni conflictele dintre celebrități în era social media.

Kendrick vs Drake: De la ce s-au luat

Deși a izbucnit abia acum, disputa dintre Kendrick și Drake vine pe fondul unor tensiuni ce mocneau de niște ani. A căpătat amploare după primul diss al lui Kendrick în „Like That”, ce adresa lipsa de integritate artistică și artificialitatea popstardom a lui Drake. Piesa a venit ca răspuns la „First Person Shooter”, colaborarea lui Drake cu J. Cole, în care cei doi se autointitulau, alături de K.Dot, „Cei trei mari” ai hip-hop-ului modern (la care Kendrick a zis politicos “nu, mulțumesc”).

Drake a ripostat cu „Push Ups” și „Taylor Made”, determinându-l pe Kendrick să escaladeze cu „Euphoria”, „6:16 in LA”, „Meet the Grahams” și „Not Like Us”. Fiecare diss a intensificat atacurile personale, Drake fiind etichetat, pe rând, Culture Vulture, sexual creep și tată absent.

Comeback-ul lui Drake și ultima piesă din beef (până acum) a fost “The Heart Part 6”, percepută de majoritatea fanilor ca un lame comeback și primul exemplu de rap defensiv, în care rapperul din Toronto susține că i-a dat intenționat informații false lui Kendrick,.

Bun, și ce-a făcut social media?

Pe scurt, a amplificat beef-ul. Mult și cu spor. X/Twitter, Instagram, TikTok și YouTube au permis fanilor și artiștilor înșiși să share-uiască instantaneu reacții, opinii și muuulte memes. Schimbul de piese a generat extrem de mult fan content. S-a creat astfel o buclă de feedback rapid care a alimentat conflictul.

Fenomenul a avut mai multe layere:

  • Instantaneitatea contentului: a fost primul rap beef la care fiecare piesă nouă a generat reaction videos și memes ce au intrat în trending la câteva minute de la publicarea lor. Această reacție imediată a crescut vizibilitatea beef-ului și l-a menținut în atenția publicului.

De exemplu, “Euphoria” a generat sute de videouri pe TikTok, ce au folosit piesa ca sound în diverse contexte:

@xitirayi

Bro made a 19 minute diss track at this point ts gotta be drakes fault cause 19 of I hate you for nothing is crazy #xitirayi #fyp #fypシ #viral #trending #drake #kendricklamar #disstrack #haters

♬ euphoria – ziora
@brittnirambeaux

Someone tweeted “Kendrick is a REAL hater. Sh*t is inspiring” and I felt that in my soul lmaoooo. I love it 🥰 #kendrick #kendricklamar #drake #euphoria #hater #haters #disstrack #kdot #funny #comedy #relatable #foryou #foryoupage #fyp #trending #unhinged #chaos #negativity

♬ euphoria – ziora
@joshkazz

J Cole backed off for the right reasons #kendricklamar #euphoria #drake

♬ euphoria – ziora


Kendrick și Drake au contribuit la acest ritm alert prin dinamica beef-ului. În aceeași zi în care a apărut „6:16 in LA”, Drake a răspuns cu „Family Matters”, iar Kendrick a lansat „Meet the Grahams” o jumătate de oră mai târziu și „Not Like Us” la mai puțin de 24 de ore după.

  • Crearea de momente virale: memes, reaction videos și video content creat special pe the high points of the beef au prelungit durata de viață a fiecărei piese, menținând conversația activă între lansări. Și fanii au fost inventivi:
@shyii2020

Drake and Kendrick trying to get along on FaceTime 😭😂#kendricklamar #drake #fypシ゚viral

♬ original sound – Shyii Walker

Kendrick vs Drake: Regulile nu se aplică

Kendrick Lamar și Drake duc un diss track fight, iar creatorii de conținut câștigă. Streamerii care au reacționat la beef au reușit să-și dea unlock creativității datorită deciziei rapperilor de a renunța la de drepturile de autor pentru piesele scoase în contextul beef-ului.

Ce a început ca o confruntare între unule dintre cele mai cunoscute nume din rap: Lamar, Drake și J. Cole, s-a transformat într-un beef intens, avându-i în prim-plan pe favoriții din Compton și Toronto. Kendrick și Drake s-au luptat în diss-uri super personale, toate adunând milioane de vizualizări pe YouTube și Spotify. Euphoria a devenit un mega hit, cu peste nouă milioane de redări pe Spotify într-o singură zi.

  • Deep dives: o categorie specială de content sunt videourile ce au analizat și disecat in-depth istoricul dintre cei doi artiști. Iar aici intră și contextul cultural și motivațiile personale ale celor doi:

Practic, prin acest iconic rap beef, generațiile noi au experimentat în felul lor propriu cum se câștiga respectul back in the days între artiștii underground. Iar partea bună a rămas la fel indiferent de eră: cu cât mai personal un diss track, cu atât mai repede devine viral.

Autor

Add Comment