Cum cumpără GenZ?
Cum influențează TikTok comportamentul de cumpărare și de ce vrea GenZ să cumpere produse promovate online.
Putem vorbi mult și bine despre brand awareness și engagement dar, pentru marketeri, obiectivele primare rămân conversia și achiziția. Chiar și în era TikTok & snackable video content. Social media (încă) are issues de identificare a deciziei de cumpărare. Chiar și cu tools de tracking e greu să stabilești o legătură cauzală directă între content planul tău și o achiziție de produs. Dar putem intui niște trenduri. Ce îi determină pe GenZ să cumpere (și în ce mod) de pe TikTok?
First things first, ce influențează o potențială decizie de cumpărare pornind de la contentul de TikTok? Markus Rytkönen, Brand Partnerships Manager la Fanbytes, e de părere că
Cele mai performante ads pe TikTok sunt cele cu un feel autentic și nativ, cele care nu îți dau, de fapt, senzația de ad. […] Trendul ‘Day in the Life’ este un exemplu foarte bun – e attention-grabbing și poate include lejer conținut de brand fără să pară forțat.
Analizând comportamentul decizional, studiul Fanbytes by Brainlabs din august 2022 indică o probabilitate de 32% ca GenZ să cumpere pornind de la contentul de TikTok dacă văd un ad cu care rezonează. Și rezonează cu videourile ce au valoare mare de entertainment (76%). Așadar, e mai probabil ca brandurile care se încadrează la această categorie. Să aibă content fun, să determine interes și să genereze interes și conversie. Același studiu indică recomandările venite de la content cretori (22%) și prezența în video trending (28%) ca factori semnificativi în luarea unei decizii de cumpărare.
Sunt interesați GenZ să cumpere branduri de lux?
Relevanța este un alt factor important în decizia de cumpărare. O analiză Vogue Business având în focus prezența brandurilor de lux pe TikTok indică adoptarea valorilor consumatorilor tineri ca o metodă de a scurta procesul decizional. Cu cât un brand e mai deschis la diversitate, onestitate, educație, heritage și simțul comunității, șansele de conversie și achiziție sunt mai mari. Dacă vrei ca GenZ să cumpere trebuie să urmezi nevoile și credințele noului public.
Componenta emoțională schimbă comportamentul consumatorului
Impactul emoțional este un alt factor de decizie important. Alt studiu, TikTok Marketing Science Retail Vertical Research 2021, derulat de Walnut Unlimited, arată că acei consumatori setați pe un vibe de happiness sunt mai predispuși să facă o achiziție în viitorul apropiat. Studiul Vogue Business, pe de altă parte, punctează principalele atribute ale unui video cu potențial de conversie – motivațional, optimist și fun. Toate aceste atribute emoționale se aplică și pentru conținutul generat de influenceri. Lucru ce va determina GenZ să cumpere produsele promovate de ei.
Brandurile au nevoie de implicarea afectivă dintre creator și comunitate. Dacă această relație este folosită smart și cu sens, traseul de la descoperire brand către conversie și recomandare se scurtează. Astfel, aplicațiile precum TikTok îi fac pe GenZ să cumpere produse chiar și internațional.