n

Maker Content Hub

Fată afro-americană, îmbrăcată în salopetă albastră care ascultă Taylor Swift la căști și se uită pe TikTok pe telefon și zâmbește.

The swiftiefication of NFL: Influenceri globali

The swiftiefication of NFL este subiectul cel mai popular în online în acest moment. Trendurile vin și pleacă, dar cele care produc cel mai consistent content vor fi întotdeauna people trends.

Taylor Swift devine parte din NFL, iar lumea întreagă va vorbi despre asta. Când ești un influencer global de nivelul ei, activitatea îți va fi urmărită mai atent decât cea a președintelui Statelor Unite. Totuși, alăturarea a două comunități imense, entertainmentul & sportul, nu era pe lista bingo a internauților de anul acesta. A fost nevoie de o singură apariție a artistei la meciul celor de la Chiefs pentru ca fanbase-ul lui Taylor să pună piesele de puzzle laolaltă.

@espn

Everyone on the Chiefs couldn’t believe it 😂 (via @Gabriella Hernandez, h/t @miss petty lamarr) #taylorswift #traviskelce #nfl #chiefs

♬ original sound – tvdoaudios

Dar ce înseamnă mai exact the swiftiefication of NFL

Ca un adevărat GenZ, ne vom baza pe facts, explicând cât mai simplu de ce Taylor Swift a transformat industria fotbalului american în propriul ei playground.

Vocile din online spun că Travis Kelce și Taylor Swift nu sunt altceva decât PR at its finest. Dar fanii adevărați și romanticii incurabili rămân fideli opiniei lor: there`s true love between them.

Indiferent dacă acest subiect it`s business or pleasure, cifrele au explodat pe toate planurile. Acest lucru se datorează influenței globale pe care Swift o susține prin simpla ei prezență.

I`ll break it down for you.

Taylor a venit la meciurile NFL, iar acest lucru a generat pentru NFL & mass media:

  • o audiență de 27M de telespectatori atât pentru NFL, cât și pentru NBC & Peacock, față de 3.9M produse de MTV VMA – eveniment din sfera music & entertainment;
  • meciul Chiefs vs New York Jets s-a clasat drept cel mai vizionat program de duminică de la Super Bowl până acum. Audiența feminină a crescut cu 35%, iar publicul tânăr feminin cu până la 53%;
  • postările de pe Social Media NFL au crescut de la 1.2K până la 1.5K pe săptămână;
  • în timpul transmisiunii meciului cameramanii NBC au avut 17 prim-planuri ale artistei;
@espn

This is awesome ❤️👏 (via @Aubrey Curtis) #nfl #football #taylorswift #traviskelce #chiefs

♬ original sound – tvdoaudios

Despre popularitatea lui Travis Kelce, tight end pentru the Kansas City Chiefs:

  • pagina lui de Instagram a crescut până la peste 4M de urmăritori, iar cea de Twitter până la peste 1M;
  • a devenit cel mai popular sportiv din Statele Unite, precum și al doilea cel mai căutat pe Google;
  • este cea mai dorită celebritate în materie de colaborări;
  • este a treia cea mai căutată persoană publică după Beyoncé (nr.1) și Taylor Swift (nr. 2);
  • a reușit să „fure” atenția așteptată pentru anunțarea momentului de halftime show pentru Super Bowl by Kim Kardashian, ce va fi susținut de Usher anul acesta;
  • tricourile de sport marca Travis Kelce au depășit vânzările cu 400%;
  • podcastul pe care-l susține cu fratele lui, Jason Kelce – centru pentru Philadelphia Eagles, este acum nr. 1 pe Spotify & Apple, iar YouTube și-a adăugat + 200k noi subscribers în numai două săptămâni;
  • episodul „Is the NFL overdoing it?” al podcastului celor doi frați a înregistrat 990k views în doar 48 de ore.

Influencerii globali, ultimul milestone

Privind în perspectivă, o personalitate precum Taylor Swift este greu de clasat ca fiind un simplu influencer. De aceea, swiftiefication este cel mai relevant exemplu al puterii popularității ei. Un influencer obișnuit trebuie să folosească persuasiunea sau colaborări specifice pentru a convinge publicul că un anumit produs merită. Taylor trebuie doar să-l poarte chiar și subtil pentru ca urmăritorii ei să-l cumpere până la sold out.

Mass media generală a profitat și ea de trendul momentului. A preluat ideea the swiftiefication of NFL pentru propriile segmente din cadrul televiziunii și al grilei.

Deși publicul sportiv și cel al entertainmentului have collided, majoritatea ambelor tabere a fost extrem de primitoare cu nou-veniții. Pasionații de fotbal american le-au explicat fanilor artistei care e treaba cu Travis și de ce este el unul dintre cei mai importanți sportivi NFL. Iar the swifties i-au introdus pe suporteri în tainele albumelor ei.

@nfl

let us know what questions you have, we got you 🫡 #football101 #nflexplained #swifttok #swifties #taylorswift #nfl

♬ original sound – NFL
@jayxlawrence

watch to the end for some excellent Taylor Swift NFL puns #swifties #taylorswift #traviskelce #nfl #nfluk

♬ original sound – Jay Lawrence

Încă nu este clar dacă presupusa legătură dintre cei doi este doar dovada unui foarte bun om de PR sau pur și simplu universul și-a făcut treaba. Cert este că bărbații de pretutindeni au acum un motiv să se uite la meciuri împreună cu iubitele sau fiicele lor, iar fanii swifties vor primi un album worth of Grammy either way.

The swiftiefication of NFL is a win win for everybody.

Autor

Add Comment