n

Maker Content Hub

Fată GenZ cu părul prins în coc jos care participă la testare eye tracking.

Eye tracking și decodare facială – cum funcționează?

În procesul de lucru Maker Studio o etapă importantă este cea de testare online a propunerilor de content cu tehnologii biometrice (eye tracking și decodare facială). În cadrul ei participă un panel reprezentativ de GenZ.

Dar cum funcționează, mai exact, aceste tehnologii?

Să vorbim mai întâi de eye tracking.

Spoiler alert: intrăm în detalii tehnice. Lumina provenită de la camerele cu infraroșu este direcționată spre pupilele participanților din panel, provocând reflexii atât în pupile, cât și în cornee. Aceste reflexii, cunoscute și sub numele de reflexii ale pupilei în centrul corneei (pupil center corneal reflections – PCCR), pot furniza informații despre mișcarea și direcția ochilor.

În domeniul academic, cercetătorii utilizează informații despre mișcările ochilor și focusul privirii pentru a evalua procesele atenționale. Scopul este de a compara comportamentul unui grup, de a măsura răspunsurile vizuale induse de stimuli și multe altele.

Noi folosim eye tracking pentru a înțelege mai bine experiența clienților și performanța ideilor propuse prin măsurarea atenției vizuale. Acesta este peak-ul de vizionare al unui video, plasarea și marcarea, designul pachetelor și altele.

Softul iMotions

Softul iMotions ne permite să folosim orice tip de stimuli, fie că analizăm imagini, videouri, augmented reality & VR sau orice alt tip de content. Permite set-up testare și colectare a datelor în sistem 100% remote, astfel încât oamenii din panel poată participa de oriunde.  

Cea mai utilă funcționalitate a eye tracking este heatmap. Sunt vizualizări care arată distribuția generală a punctelor pe care se fixează privirea într-un material de tip video sau static. Acestea sunt afișate, de obicei, sub forma unui gradient de culoare suprapus peste imaginea sau stimulul prezentat. Culorile roșu, galben și verde reprezintă, în ordine descrescătoare, cantitatea de puncte ale privirii care au fost direcționate către anumite părți ale materialului analizat.

Reprezentare grafică pentru eye tracking.
Eye tracking data generează o heatmap.

Decodarea facială

Hai să vedem cum stă treaba și cu decodarea facială. Unul dintre cei mai puternici indicatori ai emoției este fața noastră. Când râdem sau plângem scoatem emoțiile la suprafață. Acest fapt permite altora să privească în mintea noastră, „citindu-ne” fața pe baza schimbărilor în trăsăturile-cheie ale acesteia. Codarea facială este procesul prin care măsurăm emoțiile umane prin intermediul expresiilor faciale. Cu analiza expresiilor faciale putem testa impactul oricărui tip de conținut, produs sau serviciu al cărui scop este să stârnească o emoție și răspunsuri faciale. Se utilizează 20 de măsuri de expresie și 7 emoții principale (bucurie, furie, frică, dezgust, dispreț, tristețe și surpriză).

Concret, putem analiza orice tip de content și putem veni cu sugestii de îmbunătățire a materialului.

Spre exemplu, așa arată un test de eye tracking cu heatmap pe unul dintre proiectele Maker Studio, Philadelphia Pancakes, cu Andreea Corb:

Am folosit heatmap pentru a vizualiza ce elemente atrag mai mult atenția și care dintre ele au un impact emoțional mare. Am comparat reacțiile respondenților individual și am descoperit următoarele:

  • Videoul a generat appeal foarte bun pentru produs și a pus în valoare brandul și a atras atenția participanților la testare;
  • Deși testat alături de alte videos mai scurte (inclusiv cat videos), a fost cel mai engaging din testare, chiar dacă este mai lung;
  • Cel mai engaging moment al videoului: cel cu „am furat puțină cremă să fac și un sandviș”. A demonstrat versatilitatea produsului într-un context de content natural, neregizat.
Date din programul de decodare facială.
Metrics din Imotions pe proiectul Philly Pancakes.

Asta a fost a short taste. La Maker Studio, pe lângă testarea biometrică a conținutului video scurt, mai putem oferi insights despre:

  • Selecția celui mai potrivit content creator pentru brandul tău pe baza analizei conținutului pe care îl generează în comunitățile sale;
  • Analiza conținutului tău propriu de Social Media pentru a înțelege cât de atractiv este.

Autor

Add Comment