Lucrezi cu influenceri? Hai să-ți arăt cum poți îmbunătăți procesul
Să lucrezi cu influenceri poate părea jobul de vis, mai ales dacă ești un GenZ conectat la toate rețelele de socializare. Totuși, odată ce începi să experimentezi cum e tot acest proces de fapt, realizezi că nu ți-ar fi stricat niște research temeinic înainte. .
Sunt câteva situații pentru care te poți pregăti în avans, poți vedea exact ce turnură vor lua lucrurile. Dar vor mai fi și altele complet neprevăzute, pentru care trebuie să fii gata să improvizezi.
5 tips dacă vrei să lucrezi cu influenceri
1. Un research amănunțit ține departe clientul nemulțumit
Întotdeauna când vrei să lucrezi cu influenceri trebuie să știi să-i alegi. Iar lucrul ăsta este foarte simplu atâta vreme cât nu uiți: ce vrea clientul, ce fel de brand e, ce fel de produs se promovează, din ce nișă provine influencerul și cât de mare îi e comunitatea.
2. Keep it friendly enough, dar păstrează-ți și profesionalismul
Când vrei să începi comunicarea cu un influencer trebuie să știi dacă se reprezintă singur sau este afiliat unei agenții specifice. Oricare ar fi modul în care ajungi la influencer, trebuie să te asiguri că poți crea un mediu safe și friendly în care să se dezvolte colaborarea. Dar, nu vei uita să setezi prefessional boundries și să explici de la bun început toate aspectele proiectului.
3. Canalul de comunicare, liantul dintre influencer și target
Unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vrei să lucrezi cu influenceri este să găsești canalul cel mai potrivit de comunicare. Dacă vrei o campanie GenZ oriented nu vei folosi Facebook pentru a susține campania. Iar dacă targetul tău este 45+ cu siguranță nu-ți sugerez TikTok. Dar asta e doar una dintre laturile situației, cealaltă este reprezentată de influencer. Research-ul amănunțit de la primul pas îți va spune pe ce platforme este cel mai activ și unde performează cel mai bine. La final, nu mai rămâne decât să unești punctele.
4. Când lucrezi cu influenceri ai campanii nelimitate
Wait, don`t get me wrong here. Nelimitate în sensul de mai multe tipuri, nu mai multe campanii neapărat. Poți integra contribuția unui influencer în proiecte cu Direct Mailings, content oriented, activări, testare de produs și giveaways. Dacă vei avea o bună parte a targetului deja compresată sub forma de folowers ai influencerului, va fi un plus pentru campania ta. Și ar putea duce chiar la un parteneriat de lungă durată.
5. Încearcă să creezi long term relationships
Cele mai bune relații sunte cele de lungă durată. I know, but you have to commit ca să câștigi o persoană pe care te poți baza. La fel ca în cele personale, și legăturile profesionale au nevoie de stabilitate și durată. Mai ales pentru a construi un parteneriat care să aducă beneficii de ambele părți. Un influencer va fi mult mai dispus să se alăture proiectului tău, și să-ți facă o ofertă mult mai accesibilă, dacă simte că poate duce colaborarea și în viitor.
So, aici se încheie scurtul ghid despre cum să lucrezi cu influenceri. Le poți considera ground rules pentru început. Dar, cu timpul, vei observa că fiecare colaborare este diferită, pentru că oamenii nu sunt niciodată la fel. Tratează-i cu respect și nu le îngădi niciodată creativitatea. Fii deschis sugestiilor și întotdeauna oferă feedback într-o manieră politicoasă, indiferent dacă este unul pozitiv sau negativ. You`ll be fine.