De ce publicitarii pierd interesul GenZ în campaniile lor
Publicitarii pierd interesul GenZ.
Este, poate, una dintre afirmațiile pe care orice om de agenție se teme s-o audă zilele astea. Noua generație a fost etichetată în multe feluri: de la pretențioasă, dificilă, prea sinceră și dură.
Dificultatea apare odată cu digitalizarea, să nu uităm că GenZ este prima generație nativ digitală care produce aproape 150 bilioane de dolari în piața de cumpărare. Practic, ei sunt oamenii care pun totul în mișcare promovând, distribuind, și cumpărând în cele din urmă, dacă au fost convinși de ce au văzut.
La o privire mai atentă, în schimb, vei descoperi că tânăra generație nu este așa greu de înțeles. Publicitarii pierd interesul GenZ pentru că uită că nu creează pentru un public 35+, ci pentru unul 20+, ce are valori complet diferite.
Care sunt interesele GenZ
Pentru ca produsul să ajungă măcar în feed-ul unui GenZ trebuie să îi fie util, prezentat outside the box și să aibă un spot publicitar bine structurat. Nu neapărat scurt, nu. Tentația în care cad agențiile este să creadă că din cauza TikTok-ului toată populația tânără are attention span. Wrong! Publicitarii pierdinteresul GenZ pentru că uită să pună esență în reclamele lor. Îi interesează impactul pe care-l are produsul: în spot, în viețile lor, asupra mediului.
Ca să înțelegi mai bine de ce trebuie să-ți schimbi abordarea când vrei să comunici cu GenZ, uite câteva branduri care au reușit să facă asta cu succes.
IT`S GUCCI, said the GenZ. Tânărul val de consumatori reinveantează expresia „e cool!” cu „it`s gucci” așa că brandul a înțeles: nu mai facem campanii cu iz de vitage pentru ei. Adaugă la mentalitatea asta și faptul că sunt unul dintre cele mai mari branduri de produse luxury și vei înțelege de ce casa de modă acționează astfel. Gucci și-a asigurat parteneriatul NFT cu Superplastic și a folosit TikTok să comunice. See the point now?
Încă un lucru pe care brandurile trebuie să-l înțeleagă în această dilemă este că trebuie să vorbească pe limba publicului. Iar GenZ comunică doar bold. Să faci o campanie sau un simplu spot publicitar fără să riști ceva în tot procesul este direcția sigură spre eșec. Publicitarii pierd interesul GenZ pentru că rămân în acelși unghi de abordare. Schimbă-l. Primești critici pentru campania trecută? Great – insert evilish laugh. Dacă-ți folosești slăbiciunile pentru a-ți întări campania ai câștigat. Atât de simplu e.
Brandul Under Armour a înțeles asta. A observat că imaginea lor, Stephen Curry, pare să fie overused și oamenii încep să se sature. Crezi că brandul și-a cerut scuze, s-a retras să suspine și a venit cu o față nouă? Think twice. Curry nu poate fi înlocuit, atât de bun e. Așa că au decis să provoace targetul printr-un call to action la final, dar asta abia după ce au demonstrat de ce nu vor renunța la Curry vreodată.
Totuși, de ce publicitarii pierd interesul GenZ
În studiul anual GenZ realizat de AdAge, s-a demonstrat că un procent de 69% dintre tineri este mai înclinat să cumpere de la un brand care se implică în cauzele sociale. În schimb, 33% dintre ei au renunțat complet să mai cumpere de la brandurile care care contribuie la perpetuarea negativă a unor cauze pe care le dezagrează.
Poate de asta Nike are atât de mult succes în campaniile pe care le derulează.
Iar asta nu e nici măcar o campanie mare, ci doar promovează noile disign-uri de leggings. GenZ vrea Netflix quality în ad-urile pe care le vede, iar aici intră calitatea grafică și a poveștii. Să-i prezinți un spot filmat cu telefonul sau un simplu banner pushed pe Instagram nu va funcționa.
Fear not, avem totuși și un proiect de anvergură. Știai că Nike e, de fapt, Zeița Victoriei?
Conform Forbes, GenZ preferă interacțiunile face to face. Asta înseamnă activări faine în offline, lucru pe care putem să-l confirmăm. Să amplifici o campanie dincolo de mediul digital va atrage mai mulți tineri decât ai crede. Deși sunt experți în tot ce ține de Social Media și online, GenZ sunt și foarte aware: self aware, dar și față de mediul în care se află. Știu cât de toxică poate deveni o aplicație și care sunt diferențele dintre Intagram vs. Reality. Un moment de escapism to outside va fi ingredientul serect pentru rețeta de succes a campaniei tale.
Nu uita, GenZ spune întotdeauna ce gândește. Dar doar pentru că îi pasă.