Ce am învățat de la creatorii de conținut invitați la Maker Podcast
Am încheiat primul sezon din Maker Podcast, așa că pot să trag câteva concluzii în urma discuțiilor pe care le-am avut cu invitații.
Întâi de toate, hai să-ți povestesc ce-i cu acest proiect, poate nu ai auzit de podcast și nici nu ai urmărit vreun episod pe YouTube.
Maker Podcast, de altfel primul proiect al acestui studio, este un podcast pe care îl moderez și în care mi-am propus să vorbesc cu creatori de conținut despre cum au devenit makeri (influenceri) în online și chiar un business de imagine.
Primul sezon din Maker Podcast are 10 episoade, iar invitații au fost următorii: Louis Florea & Lorena Vișan, Dana Rogoz, Virgil Godeanu, Andreea Remețan, Christina Oné, Sore, Lorena Șerban, Edi Brandabura, Marius Elisei, Alexia Eram.
Sunt diferiți, unii dintre ei au și alte preocupări – ca de exemplu Dana, care este și actriță; Christina care este și fotograf; Virgil viitor medic. Dar ce îi unește este crearea de conținut în Social Media. Canalele principale pe care aceștia comunică sunt TikTok și Instagram, mai puțin pe Facebook.
Lucrăm în mai multe campanii cu creatori de conținut, dar prin Maker Podcast am avut astfel ocazia de a-i avea în față și de afla mai multe insight-uri direct de la ei.
Sumarizez 10 lucruri importante pe care le-am identificat în urma discuțiilor de la podcast:
- începuturile în online sunt diferite: unii au început de la 0, alții s-au mutat în online pentru a fi aproape de comunitatea de fani deja formată;
- crearea de conținut nu e un job de la 9:00 la 17:00, sunt conectați permanent la ce fac;
- fiecare creator de conținut are o platformă care îl reprezintă cel mai bine;
- teamwork-ul are un rol important în tot ceea ce au de făcut;
- își doresc ca brandurile să aibă mai multă încredere în ei și să le ofere mai multă libertate de creare;
- este foarte important pentru ei să prezinte un conținut autentic;
- relația cu comunitatea este cea mai importantă pentru ei și trebuie să fie onești;
- aleg proiecte și campanii care îi reprezintă;
- banii făcuți din online pare că se câștigă ușor, însă nu e tocmai așa;
- sunt atenți la reputația lor: la ce spun și ce fac în online, dar și-n offline.
Interesant este ce au spus toți despre a fi creator de conținut: este un full time job.
Urmărește Maker Podcast ca să afli poveștile din online ale invitaților, dar și campaniile Maker, prin care vezi cum lucrăm cu creatorii de conținut! 😍