
TikTok la patruzeci și ceva: Cum folosesc platforma adopterii millenniali
Percepția generală despre TikTok se rezumă în continuare la „canalul ăla unde puștii fac clipuri cu dance challenge-uri și sound-uri caraghioase.” E o stare de fapt ce s-a perpetuat și în marcomm – majoritatea marketerilor privesc cu destulă neîncredere oportunitatea prezenței brandurilor pe platformă. Nu ajută nici perspectiva pesimistă a unei părți a industriei în care contentul video scurt, specific TikTok, este echivalat cu superficialitate, nișare pe o singură categorie nereprezentativă de target și a waste of media budget. Pentru mulți, e the next fad that will eventually go away.
Is it, though?
Pe măsură ce platforma devine accesibilă unei audiențe mult mai largi, apar o serie de tendințe interesante ce indică un potențial de utilizare masiv al TikTok pentru marketeri și agenții precum a ta.
Să le explorăm.
Da, TikTok este în continuare terenul de joacă predominant pentru GenZ – peste 60% dintre utilizatori sunt din această categorie. Appeal-ul platformei pentru tineri este evident: le oferă o libertate de exprimare pe care alte canale de social media nu o aveau – pot crea conținut video scurt în care se regăsesc, conținut ce se simte mai autentic și mai puțin filtrat, iar asta le oferă impresia unui cadru safe și definit de realness. Nu în ultimul rând, TikTok e platforma care a generat mai multe trenduri culturale ce au intrat în mainstream în ultimii doi ani. Cine vine rapid din urmă?
Millennialii sunt pe locul al 2-lea ca număr de utilizatori, cu o tendintă clară de creștere:

Pentru o generație care începe deja să treacă de 40 ani, despre care era la un moment dat în trend să se facă mișto, millennialii sunt fanii din ce în ce mai convinși ai TikTok-ului.
Ok, dar cine sunt ei și cum folosesc platforma? În primul rând, timpul fuge și deja 60% dintre millennialii activi pe TikTok sunt părinți.

Asta îi face și mai responsabili, respectiv mai concentrați pe boring tasks, cum ar fi coșul zilnic de cumpărături. 60% dintre ei sunt principalii shopperi din familie, în timp ce 35% contribuie în mod activ.

Viața de familie a devenit deja o sursă continuă de content pentru ei. Da, millennials își creează propriul content de TikTok. Sorry, Zoomer.
Hashtagurile de family sau parenting sunt printre cele mai trending în ultimii doi ani: #momsofTikTok, #babiesoftiktok, #dadsoftiktok, #parentsoftiktok, #dadjokes, #siblinggoals, #coupleprank.
Deși părinți, au rămas la fel de early adopters ca la 20 și ceva de ani. 42% dintre millennialii prezenți pe TikTok sunt primii care încearcă lucruri noi, iar 45% dintre ei sunt pe fază pentru cele mai recente trenduri de tehnologie. La urma urmei, sunt parte din prima generație care a crescut cu PC-uri și internet acasă.

E cumva previzibil că prioritățile lor curente influențează tipul de content pe care îl caută pe TikTok. 67% dintre ei vin aici pentru entertainment.

Consumă mai ales entertaining content din categoriile: muzică, food/cooking & comedy.

Da, millennialii sunt în acel punct al vieții în care sunt „la casa lor” cu familie, copii, credite, asigurare medicală și plan de pensii. E acel moment în care încep să fie mai atenți cu sănătatea lor – explorând content precum cel creat de Doctor Mihail. Sau se gândesc la următoarea vacanță, motiv să acceseze content de la Călător în bascheți. Poate au un grătar de pregătit în weekend și nu mai știu cum să facă focul, așa că învață de la Grataragiul.
Dacă e rost de muzică, sunt șanse mari să îi urmărească pe Delia sau Smiley. Poate mai au și niște nostalgii cu metale grele, cum sunt Metallica ori Mötley Crüe. Sau au purtat cândva șapcă invers și pantaloni extra-largi, iar acum revin pentru vibe pe Porc TV.
Când vine vorba de festivaluri, caută line-up-urile de la Electric sau Neversea.
Și în interacțiunea cu brandurile caută în primul rând entertainment, apoi learning și abia apoi informații despre produse noi sau alt tip de branded content.

TikTok se maturizează și, deși rămâne în primul rând o platformă pentru GenZ, e evident că generează din ce în ce mai mult interes pentru utilizatori din generații mai mature. Asta e o veste foarte bună pentru marketeri, ce pot să investească în campanii de brand cu adresabilitate mult mai largă, pentru o audiență mult mai diversă ca interese și așteptări.