Twitch Ads: cum funcționează?
Twitch Ads vine ca o adiție strategică pe o platformă mainstream. Dar haide să vedem cât de apreciată este.
Lansat inițial ca platformă de streaming, Twitch a evoluat în timp. A devenit un multivers de content, compus din categorii foarte variate, de la artă și muzică și până la gătit. Cu peste 30 de milioane de utilizatori activi zilnic, Twitch a devenit un loc de întâlnire pentru o comunitate diversă și implicată.
Are potențial pentru brandul tău? Mai întâi să vedem cum funcționează. Twitch se diferențiază prin live streaming. Deoarece e mai greu să fii fake sau să îți retușezi imaginea live, e un canal numai bun pentru promovarea autenticității în rândul creatorilor și al brandurilor. Asta oferă și asocierilor de brand potențial de autenticitate și încredere, prin parteneriate cu streameri ale căror comunități sunt foarte loiale.
În plus, Twitch favorizează strategiile de community marketing. De la pandemia din 2020, din ce în ce mai mulți marketeri se îndreaptă către comunitățile online pentru a începe conversații și a crea conexiuni. Cu cât comunitatea este mai extinsă, cu atât ai oportunitatea de a testa direct prin consumatori părerile și percepțiile legate de brandul tău. Descoperi astfel preferințele lor și efectuezi studii de piață aproape fără costuri. Twitch este locul potrivit pentru a face acest lucru, iar acele Twitch Ads din platformă pot consolida eforturile de community marketing.
Twitch Ads apar înainte sau în timpul live streamingurilor, pot fi create în diverse formate și se împart în două tipologii distincte.
Pre-roll ads sunt cele care rulează înainte de live streaming. Pre-roll-urile sunt oportunități foarte bune de video content, deoarece se difuzează atunci când comunitatea e „captivă”, în așteptarea live-ului. Mid-roll ads sunt difuzate în timpul streamingului și pot dura între 30 de secunde și 3 minute. Apoi, mai sunt Streamables: ad-uri unskippable de 30 secunde pentru streamuri de Twitch, ce apar în aplicațiile de mobile gaming. După ce rulează, utilizatorii au opțiunea să urmărească stream-ul pe Twitch sau să continue jocul. Streamables ajută la creșterea comunităților de vieweri către stream-urile de brand sau creator.
Cum s-ar defini o campanie de succes pe Twitch? Ei bine, ținând cont de următoarele criterii:
1. Adaptare la public
Twitch nu este doar pentru gameri. E un spațiu ce reunește comunități foarte diverse, în care toate tipurile de utilizatori se adună pentru a se conecta. Tipul de reclamă pe care alegi să o folosești va depinde de persoanele pe care încerci să le atingi. Țineți cont de faptul că peste 70% dintre spectatorii Twitch au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani. Așa că, dacă apelați la aceste categorii de public vă va pune în avantaj. Creativitatea voastră va trebui să reflecte și ea acest lucru.
2. Influencerii de pe Twitch sunt reliable
Spre deosebire de alte canale unde există filtre între creator și target, aici totul e la vedere: brandul și influencerul sunt în conversații live cu publicul, în timp real.
Iar baza de followers pe Twitch e imensă – remember, peste 30 de milioane de utilizatori activi zilnic.
De ce să își lași brandul pe mâna unui creator de conținut pe Twitch? Statisticile platformei ne spun că:
- 84% din utilizatori văd susținerea activă a streamerilor preferați ca parte din experiență. Cu cât mai loiali followerii, cu atât mai puternică audiența potențială pentru brand
- 76% dintre ei apreciază brandurile ce îi susțin pe streameri
Iar asta e relevant, dacă ții cont că 69% din populația Gen Z evită cu încăpățânare ad-urile clasice și totuși urmăresc brandurile active în platforme precum Twitch.
Take-away-ul de aici ar fi că generarea de content relevant în colaborare cu creatori apreciați este the way to go pentru viitorul advertisingului în online. Pe Twitch și elsewhere.
Desigur, testarea platformei este primul pas. Pentru a obține o campanie Twitch corectă, totul se rezumă la măsurare și testare. Fiți cu ochii pe modul în care funcționează campania și fiți pregătiți să fiți reactivi și să schimbați contentul, dacă este necesar. Twitch este o platformă dinamică și încurajează adaptabilitatea.
În concluzie, comunicarea de brand pe Twitch nu are nimic în comun cu promovarea clasică de produs. Este un spațiu în care marketerii pot construi relații autentice cu comunități pasionate, transformând ad-urile în elemente integrate și valoroase ale experienței de vizionare.