Rolul creatorilor de conținut (clasic vs. nou)
Din perspectiva de consumatori sau de followeri, îi urmărim ca să vedem ce fel de conținut fac și ce ne arată – în funcție de ce ne place, ce ne relaxează și chiar inspiră, fie că vorbim de lifestyle, entertainment, călătorii, mâncare, cărți sau orice altceva ne place, dar și ce produse consumă, ce lucruri folosesc, ce promovează.
Și aceasta este partea unde intervine brandul, care vrea să-și prezinte produsul sau serviciul prin intermediul creatorilor de conținut, ei fiind deja parte importantă din mixul de comunicare al brandului. Pentru unele branduri chiar un canal digital de comunicare esențial.
Fiecare creator de conținut și-a fidelizat comunitatea cu propriul content, cu propriile subiecte abordate și cu propriul mod de a fi.
Ne uităm la un creator de conținut pentru cum este, pentru ce spune și despre ce, pentru ce ne arată, pentru ce lucruri folosește, dar cel mai important este că ne uităm pentru că ne place de el. De el, nu neapărat ce promovează și pe cine.
Aici apare provocarea pentru branduri, pentru că își doresc să colaboreze cu un anumit content creator pentru a ajunge cu mesajul de brand la comunitatea acestuia și pentru a avea acel engagement pe care creatorul de conținut îl are de obicei.
Când ne uităm pe feed-ul unui creator de conținut, mulți dintre noi observăm diferența între engagementul unui conținut mai personal și unul plătit. Primul este mai mare, iar asta se întâmplă atunci când conținutul este cât mai firesc și reprezentativ pentru cel care a creat conținutul – pentru că l-a gândit, creat și apoi postat în felul propriu, așa cum i-a obișnuit pe urmăritori, cu același limbaj, umor, gesturi, mod de a filma.
Și hai să ne oprim asupra conținutului video.
Conținutul video
De cele mai multe ori, brand-ul vine cu brief-ul cât mai precis către creatorul de conținut dându-i, prin intermediul agenției care intermediază colaborarea, toate indicațiile necesare și guildeline-ul de care să țină cont până la cele mai mici detalii. De multe ori, vrea sau se așteptă să primească un material video în care este cât mai mult despre brand, poate chiar ca un spot TV sau un digital video pe care l-ar pune pe canalele sale de Social Media.
Dacă vrea să preia ulterior video, trebuie să-l aprobe, poate chiar să treacă prin legal și să se asigure că sunt bifate toate criteriile de brand.
Creatorul de conținut are rol de consultant
Schimbăm paradigma! La Maker Studio creatorul de conținut nu este un executant, ci un consultant în procesul creativ, pentru că, în fond, el știe cel mai bine cum să comunice eficient către publicul lui, cum să impresioneze, cum să convingă. Și, întărind ce spuneam mai sus, știe ce fel de conținut apreciază comunitatea sa.
Venim cu cea mai bună idee către el, în urma curatorierii, și ne consultăm despre cum vede această idee pentru ce vrem să facem și-l lăsăm să pună în practică așa cum crede mai bine, fără a-l limita. Îl lăsăm să fie el, să fie autentic, să fie pe înțelesul comunității sale și să integreze brandul în propriul mod.
Mai mult decât atât, testăm apoi conținutul video realizat prin tehnologia proprie de Biometrics, pentru a vedea reacțiile altor consumatori și a ne convinge de impactul video-ului realizat de content creator.
Venim către client cu un conținut video testat și dovedit. Fie că vorbim de conținut scurt pentru TikTok, Instagram sau YouTube, la Maker Studio ne adresăm acelor branduri care îndrăznesc, dar și acelor branduri care au mai multe limitări, dar își doresc să performeze prin video content realizat de creatorii de conținut.
Pe link-ul de aici găsești și un articol dedicat despre lucrul cu creatorii de conținut. Sper să-ți fie de folos!