Influencerii și economia creatorului de conținut
Share Your Power by Smasung, #SafeToPlayHub by Durex, Fizz Up Studios by Pepsi și, nu în ultimul rând, #EstiMaiPuternicaDecatCrezi powered by Regina Maria.
Acum, te vei întreba ce au toate aceste campanii în comun, de ce sunt atât de importante încât să-ți fie menționate. Dacă promiți că îl împărtășești cu toți cunoscuții tăi, îți vom spune secretul: influencerii. Da, ai citit corect, succesul acestor proiecte vine din faptul că reprezentanți importanți ai Gen Z au vorbit pentru urmăritorii lor despre subiecte pe care, generațiiile mai vechi, obișnuiesc să le bage în sertarul conversațiilor sensibile.
Inputul pe care acești creatori de conținut l-au adus campaniilor de brand a generat reacții puternice în online, dar poate cea mai puternică voce a fost a celor care nu au, de obicei, curajul să iasă în față. Pentru că, în final, despre asta e vorba cu noua generație: are acel boldness, lipsa inhibițiilor și a fricii fiind doar avantaje pentru tinerii care militează pentru urmăritorii lor.
Acest lucru, și faptul că aduc o imensă cantitate de creativitate, ne-a determinat să venim cu o nouă abordare în ceea ce privește integrarea influencerilor în campanii. Ne dorim să legăm o conexiune cu Gen Z și cum altfel putem face asta dacă nu lucrând cot la cot cu ei, implicându-i mai puțin decât ca pe o resursă de marketing și mai mult ca pe niște consultanți ce își oferă aportul de experiență din Social Media.
Maker Studio este ideea noastră de a construi un spațiu safe pentru tinerii generației care dorește să se implice, în loc să stea pe margine și să privească. Iar campaniile vor trece de la proiectele bazate pe influenceri, la acțiuni care se pliază pe dorințele și nevoile reale ale unei comunități de sute de urmăritori.
Intenția este de a demonstra brandurilor că the personal touches inserate de influencerul ales în campanie va aduce o notă mult mai umană, dând astfel un motiv publicului să urmărească mesajul pe care vor să-l transmită prin produs. Iar noile trenduri și abordări încep să se îndepărteze de la clasicele strategii de marketing, nevoia de a vedea în prim-plan, într-un mod extrem de evident produsul, nu mai sunt agreate de Gen Z. Ceea ce vor este să înțeleagă de ce acel produs, de ce în contextul respectiv, de ce influencerul pe care îl urmăresc de atâta timp a fost de acord să fie asociat cu acea campanie. O poveste. O susținere pertinentă a mesajului. O plasare de produs subtilă și menită să descrie un cadru din viața reală.
Gen Z nu este un public dificil, sunt poate cea mai easy to approach generație, însă ce face ca această misiune să fie una delicată vine din franchețea lui, din faptul că nu îi este teamă să-ți spună când ai dat-o de gard sau ai pretins că știi mai bine decât el ce presupune un concept.
Pe scurt, în loc să faci casting pentru câțiva actori care probabil nici nu se încadrează în categoria de vârstă și care nu oferă niciun insight al unei întregi generații, de ce nu abordezi o persoană care și-a construit o comunitate de mii de oameni, bazându-se doar pe reacții reale și testate în timp.
În special atunci când vorbim despre content creators pentru că, așa cum spunea și Nicole Quinn, investitor, într-un studiu de caz din octombrie 2021, despre Economia Creatoare,: „toți influencerii sunt creatori, dar nu toți creatorii sunt influenceri”.
Ce a vrut să spună autorul?
Let us enlighten you.
De-a lungul timpului, internetul a abundat de oameni talentați din diferite domenii. Mulți dintre ei și-au construit în jurul acelui talent comunități: mai mici, mai mari, care au continuat să adune oameni și care au stagnat. Dar de aici și până la a fi un influencer, adică un om care să aibă putere de persuasiune asupra unui număr de urmăritori de ordinul milioanelor, este o cale foarte, foarte lungă.
So, Influencer 101
- Fii activ constant.
- Cel puțin o dată pe zi pentru a rămâne relevant în feedul urmăritorilor.
- Think outside the box.
Dacă vei folosi aceeași abordare de acum cinci ani ai toate șansele ca sigurele persoane care te cunosc online să fie mama, prietenul cel mai bun, o profă din liceu și vecina de la trei. O abordare nouă îți va revigora conținutul și va aduce divertisment publicului ce va crește organic. În cazul ăsta you need to trust the process, pentru că o să dureze. Dar e singura modalitate de a-ți construi o comunitate stabilă, care nu dă unfollow după primul giveaway.
Trendul, camaradul de arme
Viteza de schimbare a algoritmului este în prezent mai rapidă decât a trenurilor CFR. Așa că pune-ți bine centura și pregătește-te să folosești cele mai noi: efecte, sunete, tranziții și idei care sunt în topul căutărilor și-ți apar peste tot în feed. De data asta chiar e necesar să fii ca toți ceilalți.
Acum că am stabilit 1, 2, 3 pași spre o carieră de succes ca influencer, ultimul lucru este nișa pe care vrei să o abordezi. E un proces asemănător cu sortarea pe case la Hogwarts, doar că mult mai vast. Printre cele mai populare categorii, pe lângă Lifestyle & Beauty & Fashion, se numără:
Food
Gaming
Travel
Prin Maker Studio vrem să dăm șansa influencerilor să fie ascultați atunci când au o părere, care, de cele mai multe ori, nu-i vizează doar pe ei la modul singular, ci pe o întreagă sumă de oameni cu interese și dorințe comune. De la TikTok la Instagram, înapoi la YouTube și chiar Facebook, dacă e cazul, Gen Z este the expert de care ai nevoie când vrei să induci un suflu nou, tânăr și actual. Și dinamic, cel mai important. Pentru că cea mai apreciată calitate a lor se leagă de capacitatea de a crea short content într-un mod care să te facă să vrei mai mult. În patruzeci de secunde au făcut două tranziții pe un trend popular, folosind cel mai nou sound.
După cum a demonstrat același studiu din 2021, creatorii vor să se simtă apreciați, nu doar folosiți ca o piesă într-un puzzle. De Lego. Este o comparație care transmite o puternică durere, egală cu nevoia lor de a fi recunoscuți pentru munca depusă.
Dintre cei intervievați, 46% sunt influenceri care și-au construit comunitatea timp de mai bine de patru ani și îi cunosc nevoile mai bine decât cineva din exterior. Iar 36% dintre ei spun că ar refuza să colaboreze cu un brand care nu le oferă liberate în procesul creativ.
Gen Z știe să se adapteze la nou, deci în cazul în care strategia devine prea rigidă ea va fi cea care va pune din nou roțile în mișcare. Nu, chiar acest lucru trebuie subliniat aici – la Maker Studio nu folosin influencerii drept „micunelte secrete”, dimpotrivă, le oferim statutul de consultanți & creativi & voci pentru public. Nu vor fi doar figuranți într-o campanie, ci vor dezvolta ideația împreună cu întreaga echipă a agenției.
Deci, stai cu ochii pe noi pentru a afla cum se naște noua publicitate și ce se ascunde sub clipurile TikTok care îți creează dependență.
See yaa!