Gen Alpha vs. Gen Z: diferențe și similarități
De când am lansat Content Hub-ul Maker Studio, ne-am axat în detaliu pe comportamentele online ale millennialilor și ale Gen Z (mult, mult Gen Z). Dar nu am vorbit până acum despre Alpha. Este generația ce vine după Gen Z și va constitui în aproximativ 10 ani un segment important al campaniilor de brand. Sunt diferiți de Gen Z, sunt la fel? Este brandul tău Alpha-ready?
De aproape 10 ani (cum trece vremea!), industria marcomm s-a concentrat masiv pe Generația Z. Este prea devreme să ne mutăm focusul pe Generația Alpha?
Studiile zic că nu. Deja există branduri care încep să capete un interes real pentru noua generație de tineri. Alpha vine cu niște particularități specifice care, paradoxal, îi face în egală măsură apropiați și diferiți de Gen Z.
Gen Alpha vs. Gen Z
În primul rând, Alpha este cu adevărat prima generație digital-only. Dacă Gen Z „a prins” puțin offline pre-pandemie, Alpha a crescut în același timp cu evoluția tool-urilor AI și a învățat mai repede să creeze content. Pandemia a fost principalul factor aici. Impactul ireversibil al lockdown-ului a dus la schimbarea raportului dintre Alpha, părinții lor și modul în care folosesc tehnologia. Studiul Razorfish din iulie 2023 indică trei consecințe principale:
Prima ar fi adopția accelerată
Gen Alpha vs. Gen Z arată că în timpul pandemiei, vârsta utilizării device-urilor și tool-urilor digitale a scăzut considerabil. Motivele variază. De exemplu, device-urile au fost folosite ca suport pentru părinții care lucrau de acasă (ca tools of distraction) sau ca instrumente educaționale în perioada în care școlile erau închise. Împreună cu permisivitatea părinților, a condus la un grad de nativitate digitală crescut comparativ cu generațiile anterioare. Cât de crescut? În medie, cu doi ani mai devreme decât Gen Z – adică 3-5 ani pentru utilizare tablete, 6-7 ani pentru device-uri mai complexe (console gaming, smart TV-uri, earbuds), 8-9 ani pentru laptopuri. Cel mai dezirabil device, smatphone-ul, apare undeva în jurul vârstei de 10 ani, inițial sub controlul strict al părinților.
Introducerea progresivă e făcută pe roluri: tabletele au rol de distras atenția / keeping busy. Consolele sunt pentru entertainment, laptopurile pentru adulting și teme, smartphone-ul, în final, are rol de socializare.
Relația cu brandurile a fost la rândul ei impactată de pandemie
Cu un acces mai mare la platforme și dispozitive online, Gen Alpha a accelerat ritmul de adopție al brandurilor, constată Razorfish. Brandurile care se concentrau anterior pe targetul Millennials / Gen Z (care au intrat deja în etapa adultă, apropos) atrag acum consumatorii Alpha. Printre brandurile lor preferate se numără Netflix, Disney, Nintendo, Amazon, Nike și Apple. Brandurile lor sunt și brandurile noastre, in a nuthsell. Christy Parrish, Director of Strategic Consulting Cordial, respinge ideea că Gen Alpha este influențată doar de Social Media și are o putere de cumpărare redusă. În realitate, ei influențează deciziile părinților și ale familiei și joacă un rol important în modelarea experiențelor de retail.
Gen Alpha vs. Gen Z: utilitate și empatie
Nu în ultimul rând, Generația Alpha pare să se concentreze mai mult pe simțul utilității și sunt overall mai empatici în comparație cu Gen Z. Aproximativ 30% din Gen Alpha au identificat pe primele două locuri ca alegeri de carieră ajutorarea oamenilor sau a animalelor aflate în nevoie, potrivit studiului Razorfish. Doar 15% dintre Gen Z au menționat ajutarea oamenilor sau a animalelor ca alegerea lor de carieră.
În plus, Razorfish a constatat că Alfa apreciază sustenabilitatea, incluziunea și diversitatea – mai mult decât o fac Gen Z. Sănătatea mentală este, de asemenea, o prioritate pentru Alpha. Chiar și la o vârstă fragedă: 75% dintre copiii de 8-10 ani se gândesc la sănătatea mentală și se orientează către exerciții fizice/activități în aer liber și discuții cu familia și prietenii. Cercetarea a menționat, de asemenea, că Alpha caută să găsească un echilibru sănătos între activitățile online și cele offline.
O concluzie pentru marketeri: cheia pentru comunicarea eficientă cu Alpha stă în momente și experiențe semnificative. Pentru ei contează atât în online, cât și în lumea reală. Dar fiți smart în abordare, e o generație și mai sceptică decât Gen Z când vine vorba de ad-uri.