Gaming content – perspective pentru branduri
Gaming content și cum publicitatea în jocuri îndeplinește atât obiectivele de marketing și de brand, cât și cele de performance.
Marea majoritate a marketerilor care se intersectează cu zona de gaming (91%, mai exact) nu mai consideră jocurile un canal media experimental. E un insight foarte relevant pentru viitorul creării de content dedicat de gaming. El rezultă dintr-un studiu derulat de IAB și Advertiser Perceptions, publicat în martie 2024.
Studiul IAB a intervievat 300 de marketeri ce cumpără în prezent ads in-game. Rezultatele demonstrează că jocurile sunt considerate un canal matur și eficient. Acest fapt vizează în special atunci când vine vorba de captarea atenției Millennialilor și a Generației Z.
35% dintre respondenți au un buget de advertising dedicat jocurilor. E o veste foarte bună pentru viitorul contentului de brand generat pentru jocuri.
Gaming content: Starea actuală a publicității prin jocuri
Cei care folosesc gaming ads sunt de acord cu faptul că este o tactică din ce în ce mai importantă pentru companiile lor. Dintre ei, 40% intenționează să crească cheltuielile pentru publicitatea in-game în anul din 2025.
Creșterile de spending vin pe fondul creșterii importanței și prevalenței jocurilor în toată lumea. Potrivit Entertainment Software America (ESA), există 213 milioane de jucători în SUA. În același timp, eMarketer estimează că investiția în gaming ads va crește de la 8,53 miliarde de dolari în 2024 la 11,49 miliarde de dolari până în 2027.
De ce folosesc marketerii publicitatea în jocuri
Pe măsură ce publicitatea în jocuri continuă să se maturizeze, ea devine o platformă de încredere pentru furnizarea de content premium. 86% dintre marketerii intervievați sunt de acord că este sigură pentru brand. În plus, 85% dintre cei intervievați sunt încrezători în capacitatea lor de a măsura eficiența contentului de brand in-game.
Având în vedere aceste informații, este evident că publicitatea în jocuri servește unui potențial mare de engagement cu consumatorii în mediul lor preferat. Un procent impresionant de 90% dintre marketeri atestă eficiența sa în atingerea unor audiențe valoroase de tineri Gen Z, altfel greu de atins. Se întâmplă prin plasarea de ads imersive în experiențele utilizatorilor.
Gaming content: Locuri de joacă virtuale
Brandurile recunosc valoarea integrării conținutului lor în jocuri populare precum Roblox și Fortnite.
De exemplu, în 2023, Roblox a avut 70,2 milioane de utilizatori activi zilnici (Daily Active Users) și 240 de activări de brand incluse în platformă, dublu față de anul precedent. Cu aproximativ 231 de milioane de utilizatori activi lunar (Monthly Active Users), Fortnite primește în prezent mai puțină atenție din partea mărcilor decât Roblox. Cu toate acestea, extinderea sa în metavers din 2023 promite să dezvăluie o serie de noi oportunități.
Publicitatea în jocuri este eficientă pe parcursul întregului parcurs al consumatorului
Publicitatea în jocuri îndeplinește atât obiectivele de marketing și de brand, cât și cele de performance. 78% dintre cei intervievați au afirmat că este o tactică foarte bună de a genera awareness și stimulare a achiziției.
Jocurile video nu sunt doar „pentru copii”. În 2023, jucătorul mediu de jocuri video avea 32 de ani. 53% dintre sunt bărbați, în timp ce 46% s-au identificat ca femei. Pentru branduri, jocurile oferă una dintre cele mai bune oportunități de a ajunge la un public foarte divers.